Köpvillkor

Priser

Samtliga priser som uppges på sidan är inklusive moms.

Beställning av produkt

Det är kundens ansvar att skriva in rätt uppgifter och beställa rätt produkter.

Betalning

Du kan betala på följande sätt:

-Bankgiro. Betala när du fått beställningen. Betalningstiden är 15 dagar från att beställningen lagts. Väljer du detta betalsätt hittar du fakturan i det bekräftelsemail som skickas till dig efter att du lagt beställningen. Hör av dig till info@eurogames.se ifall du inte får något bekräftelsemail eller ifall din beställning dröjer, då får du uppskov på betalningstiden.

-Kontant betalning vid upphämtning

Beställningsinformation

Efter att du lagt din beställning skickas ett automatiskt bekräftelsemail till den e-postadress du angav. Du kommer få en bekräftelse till din e-postadress när din är redo att skickas iväg från oss. När paketet sedan är redo att hämtas ut kommer du få en sms-avisering.

Leverans

Produkter i vårt lager levereras till ditt närmsta DHL ombud normalt 1-3 arbetsdagar från att beställningen lagts. Du måste kunna visa upp giltig legitimation som överensstämmer med de uppgifter du angav när du beställde varan när du hämtar ut ditt paket!

Du kan också välja att hämta beställningen vid lagret i Halmstad men då enligt avtalad tid eftersom det inte finns någon fysisk butik.

Fraktpriser

Fraktpriserna är fasta och på 59 kr.

Om du hämtar varorna själv vid lagret betalar du ingen fraktkostnad.

Ej uthämtad beställning

Om en beställning ej hämtas ut får du som kund stå för hela fraktkostnaden både tur och retur. Returavgiften är på minst 150 kr. Detta gäller även om du inte kan hämta ut ditt paket på grund av att du ej har giltig legitimation.

Ångerrätt

Enligt svensk lag har du som kund alltid 14 kalenderdagars öppet köp från mottagandet. Produkten måste vara i obruten förpackning och i övrigt oförändrat skick för att ångerrätten ska gälla. Du som kund får stå för hela returkostnaden själv ifall du väljer att använda dig av ångerrätten. Ta kontakt med Eurogames.se innan du returnerar en produkt. Du måste hämta ut ditt paket för att kunna utnyttja ångerrätten.

Skador/Reklamation

Eurogames.se garanterar att alla varor kontrolleras innan de skickas. Skador på emballaget måste vid utlämningstillfället anmälas till ombudet som beställningen hämtas ut från, se till att anteckningar görs av ombudet så att det senare kan bekräftas. Är en produkt ej intakt eller skadad på något sätt måste detta anmälas till oss inom 3 dagar från mottagandet för att reklamationsrätten skall gälla.

Återbetalning

Från att vi mottagit och godkänt din retur sker återbetalning normalt inom 10 arbetsdagar.

Tvist

Eurogames.se anser att ryktet är viktigare än småpengar och försöker därför alltid vara så tillmötesgående som möjligt. Om en tvist dock skulle uppstå följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens beslut.

Personuppgiftspolicy

Personuppgifter som lämnas vid köptillfället kommer endast användas av Eurogames.se för att fakturera och skicka beställningen till dig. E-postadresser kan komma att användas för att skicka information till dig i framtiden. Inga uppgifter kommer lämnas vidare till någon tredje part. Om du vill ändra i några uppgifter, eller önskar få dem raderade, är det bara att höra av sig.

Reservation för fel

-Bilder och beskrivningar. De bilder och beskrivningar som finns för produkterna kan skilja sig åt från den produkt du som kund får hem. Detta beror i så fall på att det är olika upplagor. Det är kundens skyldighet att förvissa sig om vilken upplaga som beställs ifall det är viktigt för kunden.

-Felsatta priser. Vi förbehåller oss rätten att neka en order ifall vi satt fel pris på en produkt. Du som kund kan då välja att betala in mellanskillnaden mellan det felaktiga priset och det korrekta priset, alternativt få en återbetalning motsvarande den summa som betalats.

-Fel vid packning. Om du skulle få fel produkt, eller om vi råkar skicka samma beställning fler än en gång, och du inte önskar betala för dessa produkter, kan vi i efterhand begära tillbaka dessa produkter (inom skälig tid). I så fall står vi för returfraktkostnaden.

-Övriga fel. Vi reserverar oss för fel som vi inte kan råda över och förbehåller oss rätten att vidta nödvändiga åtgärder inom skälig tid.